Detaljer till dopet

Fina tändsticksaskar och vinetiketter till dop!






Bordsplaceringskarta



Här har vi skapat en bordsplaceringskarta som är monterad på kapaskiva. Det blir så snyggt när den fästs på ett tjockare bakstycke. Bordsplaceringskarta går att beställa i valfri storlek, här i A2-format.

Himmel och Hav

Anna och Karl-Johan gifte sig skärgården och skapade tillsammans med oss dessa härliga trycksaker i marint tema. Jag gillar den stilrena och fräscha designen. Tänk vad färger kan skapa en känsla, den blå-vita färgkombinationen ger omedelbart en marin känsla. På kortens omslag valde de att trycka koordinaterna, en kul idé till ett bröllop i marin stil!

Designen är ursprungligen från vår serie Modern. Serien finns för tillfället inte på vår hemsida. Den ska upp så snart sidan har fått sin nya design! Det är på gång... Är du nyfiken på den moderna serien kan du läsa mer om den här i vår blogg: http://spira.webblogg.se/2010/may/moderna-inbjudningskort.html






Små paketkort med text och budskap









Våra tidigare butikskort har alltid varit utan text, men nu funderar vi på att testa lite kort med text.
Dessa förslag har jag precis mailat iväg till Caroline på VDLN design.
När jag har tid tror jag att jag ska skissa på posters i samma stil som korten på fjärde raden. Jag tror att de skulle kunna bli rätt söta i ett barnrum. Frågan är vilken text det skulle kunna vara på dem i så fall? Hm... får klura på det!

Lila

Alla våra kort går att få i valfri tryckfärg, här en bild på inlagan till "Himlen runt hörnet" - Inbjudan Exklusiv med lila tryckfärg.

Himlen runt hörnet Inbjudan Exklusiv Lila färg
Val av tryck: Lila
Val av typsnitt: DaVinci
Val av papper: Vit

Glädjespridaren

På postens webbsida "Glädjespridaren" kan man skicka riktiga vykort och få inspiration till roliga kort att skicka till sina vänner. Man kan även få sina egna alster publicerade på sidan. Den här är riktigt skön:


Finfina dopkort

Kontakta oss om ni vill trycka ett foto eller vill ha en egen design på er dopinbjudan.
Det här börjar likna en babyblogg ;)






Tack Cecilia!

Spira har fått fina presenter!
Det är duktiga Cecilia som har sytt underbara byxor åt Eva och en superfin mössa till mig.
Det var kul att se hur loggan blev på de små märkeslapparna, kanonbra!
Kolla in Cecilia blogg här: http://www.csvedin.blogspot.com/
Lägg märke till den fina headern som vi har designat :)











Logga/Emblem





Idag har jag fixat ihop en logotyp till en sport/fest/tjej förening som jag är med i - Pumornas Sportklubb!
I år är jag med som festarrangör och tog mig då friheten att skapa ett klubbemblem. Det var kul! I veckan har jag har även skapat några logotypförslag till ett företag i Åre. Förhoppningsvis väljer de ett av förslagen, responsen var i alla fall väldigt positiv. Tyvärr kan jag inte visa upp de förslagen här än...

På måndag kommer en ny tjej hit till Spira, hon ska hjälpa mig några timmar i veckan. Spännande! Så nu måste jag klura lite på vilka arbetsuppgifter hon ska få och planera lite runt det. Det kan bli hur bra som helst med tanke på att jag i princip är solo här nu och lite hjälp skulle inte skada. Jenny är ju också tillbaka och jobbar en dag i veckan nu, tuff morsa det där!

RSS 2.0