Fler tavlor

Så hade då ugglan fått lite kompisar. Fick göra några ändringar på uggletavlorna för att de skulle passa ihop med sina polare.
Som vanligt kan ni beställa det som läggs ut på bloggen även om vi inte fått upp det på någon webbsida än. Bara att ni hör av er! [email protected]


Doptavla

Ett första utkast till en framtida doptavla. Tänkte försöka mig på att göra några varianter med olika djur, får väl se hur det blir. Min starka sida är ju inte direkt illustrationer gjorda på datorn.



Vips var det sommar igen

Här är det snabba ryck. Hoppar direkt från julkortsteckningar till studentfirande. Kände att det fattades något illustrerat under student/examenskategorin så det var ju bara att börja skapa.


Ordvitsar

Gjort lite nya julkort idag. Fick bli lite ordvitsar på grisar. De här bilderna skulle nog även passa bra som små tavlor. Kanska dags att byta ut de gamla julbonaderna mot lite modernare tavlor?



Har ni några fler grisskämt som skulle passa som julkort så är det bara att ni hör av er!

Julkort igen

Ritat början till ett julkort idag. Rudolf med röda mulen fick det bli. Letade lite olika bilder på renar men fastnade inte för någon speciell tills jag insåg att renkalvarna var enormt mycket sötare än de fullvuxna. Jag tog därför och satte horn på en söt liten renbebis. Funkade fint tycker jag fast en renskötare kanske skulle tycka att det såg ganska knasigt ut =)


Kortet är ju självklart inte klart här. En snygg layout saknas ju såklart. Jag ska dessutom testa att måla en bakgrund till bilden. Kan hända att det blir katastrof och då nöjer jag mig med den här.


RSS 2.0