Ett vackert brudpar!

Fick en beställning från en gammal kompis på ett porträtt. Hon ville att jag skulle teckna av hennes bror och hans blivande fru. Bilden skulle sedan bli ett kort de skulle få på sin bröllopsdag. Det var jättekul att få göra den bilden och ett skönt avbrott från alla bebisar jag målat på senaste tiden.


Om någon skulle vara intresserad av att få sitt, eller någon annans, porträtt målat så är det bara att ni hör av er!!

Annan variant

Experimenterade lite med photoshop och fick fram den här varianten av Lejonet. Helt annorlunda än den som är helt handritad. Men ganska tuff på sitt sätt.


2 minuters skiss

Idag har jag, förutom handlat, städat, ritat och svarat på mail, hunnit med en snabb liten 2 minuters skiss. Sällan jag ritar på det viset då jag gillar när det blir likt och exakt men jag hittade lite kolpennor och kunde inte låta bli.

Porträtt

Den här veckan har Åsa semester och jag sitter här själv på kontoret. Just idag har jag målat ett porträtt. För ett bra tag sedan målade jag av min sambos kusinbarn i doppresent. Hennes mamma har sedan beställt ett porträtt på storasyster som självklart inte ska bli utan. Idag tog jag äntligen tag i det projektet och här är resultatet.


Orginalet såg ut på det här viset



/ Jenny

RSS 2.0